Christoffer
Munch Andersen
& Lars Christensen
'About paint'


25.10 - 29.11


'About paint'

Jeg har længe set frem til at sætte disse to kunstnere i møde med hinanden på denne udstilling der afslutter udstillingsåret 2019.

To kunstnere der dyrker maling og maleriet i en nutidig kontekst. 'About Paint’ er titlen på udstillingen, der antyder kunstnernes fælles kærlighed til maling, og den grafiske oplevelse som materialet kan skabe i mødet med en flade.

Deres tilgang til maleri er forskellig, begge favner de en metode som er differentierende sammenlignet med maleriet, som det bliver forstået i traditionel forstand, landskab, portræt etc.



Lars Christensen


maler uden brug af pensler, hans værker skabes enten ved perforering af lærred eller med skalpelsnit på lærred, hvorigennem malingen mases ud bagfra og ud kommer akryl maling i linjer og omvendte søm der presses ud mod os som beskuer. En tørringsprocess med luftblæser skaber en form for ‘Curved by air’ maleri. Værkerne er på en og samme tid kirurgisk præcise og rene i deres udtryk, og samtidig er deres kendetræk også at de er overgivet det kaotiske element, som er vindens uforudsigelige strømning.

Lars Christensens malerier, favner flere genré. Det er både maleri, objekt, og skulptur. Væghængt, som et klassisk maleri, men i sandhed alt andet. Udstillingen viser værker af Lars Christensen på både lærred og papir.

Christoffer Munch Andersen's


arbejder er udført i en hyper-realistisk stil. Hans serier af maleri og objektværker, mimer overordnet ting og genstande fra hverdagens ”brug og smid væk kultur”. Forestil dig hverdags genstande, som vi ofte forkaster uden at skænke dem to tanker. Det er disse ‘ligegyldige’ genstande som Christoffer tillægger markant fokus med hans forbløffende malefærdigheder. De umiddelbart realistiske up-scale værker, på denne udstilling værktøj, malerbakker og ting relateret til maleriprocessen, vil ved nærmere bekendtskab udfolde sig som kunst værker der kan aflæses på flere planer. De kan ses ud fra både en figurativ-narrativ, eller betragtes som en mere rendyrket abstrakt oplevelse.

Personligt syntes jeg det er oplivende at en kunstner der mestrer teknikken hyper-realistisk maleri, ikke maler portrætter som er set så ofte. Nej, han bruger færdigheden til at ophæve genstande, som vi ofte ikke tillægger nogen betydning, til æstetiske kunstværker der har sin egen retmæssige plads.
Next

IMAGES FROM THE EXHIBITION



Next

More Info

Sign up to our newsletter and we'll keep you updated on upcoming shows.

NEWSLETTER